zondag 24 augustus 2008

Pukkelpop

14 augustus, de 1e dag, ben ik naar pukkelpop geweest samen met zus Laura!

Eerlijk gezegd ging ik enkel voor the Killers waar ik zo'n beetje geobsedeerd door ben momenteel :) Maar toch vond ik het heel tof bij de andere optredens! Ik zal wat meer vertellen over welke bands ik gezien heb.

Als eerste heb ik een deel van Joe Lean and The Jing Jang Jong gezien, toen kwam ik net aan. Ik was nogal overdonderd door het harde geluid, want ik ben nog niet echt gewend aan festivals. Ondanks dat en het feit dat ik ze ervoor niet kende, vond ik het plezant. Een vrije goeie start dus ;)





Daarna heb ik een erg kort stukje (maar 2 of 3 liedje ofzo) gezien van Amy Macdonald. Haar single This is the life viel niet echt in de smaak bij mij, maar toch leken de andere liedjes best leuk. Een slechte single-keuze dus. Voor mij... want eigenlijk heeft het liedje veel succes.




The Cribs. Ook deze band kende ik niet. Eigenlijk kende ik erg weinig die dag, ik volgde mijn zus ... Omdat ik de liedjes niet kende, was het moeilijk om in het harde lawaai melodieën te herkennen. Ik vond het een minder geslaagd optreden. Maar dat geldt dan voor mij, het is gewoon niet echt mijn ding, onaangenaam publiek en de muziek stond te hard xD ! Pas op het einde waren er nog oké liedjes.


One Night Only volgde. Deze band kende ik maar van 2 liedjes (die ik wel goed vindt). Ik ben ze alleen gaan zien, met het idee dat het waarschijnlijk niet leuk zal zijn alleen, maar dat was niet zo. De meeste liedjes vond ik wel leuk en er was ook ambiance in de tent. Dus... blij ze gezien/gehoord te hebben!




British Sea Power kwam daarna. Alweer een onbekende groep voor mij, maar ik heb me geamuseerd! Ik vond het een heel fijn optreden. Hierdoor heb ik leuke, nieuwe liedjes leren kennen.




Editors waren de volgende. Ik ben nooit echt een liefhebber geweest van ze. Tegen de liedjes had ik niets, maar de stem stoorde me (En ja, Laura, ik weet dat velen en ook jij de stem fantastisch vinden). Nu ik ze live gehoord heb, appreciër ik ze veel meer. Over de stem denk ik nog hetzelfde, maar toch waren ze erg goed live!




Dan een erg cool optreden, nl. Roisin Murphy! Ik kende niet zo veel van haar muziek, maar wat zeker bijgebleven is, is dat ze cool is =p Op 1 uur tijd heeft ze wel 8 outfits gedragen. Nu spreek ik de hele tijd over haar, maar ook de muziek vond ik super!




En eindelijk ... het optreden waar ik al uren naar uitkeek ... The Killers!
Zoals velen -o.a. m'n zus- vertellen, is het een vreemde headliner. Maar dat stoorde mij natuurlijk NIET! =) Dat kan mijn zus wel vertellen nadat ze mijn enthousiasme waarnam ;)!
De spanning in het begin volgde met een goed en geschikt nummer: For Reasons Unknown. Smile like you mean it werd mooi gebracht door een intro op de piano. Ook was ik superblij toen Sweet Talk werd gespeeld, een liedje vanop Sawdust. Frontman Brandon Flowers zegt dat het zowat een Sawdusttour is. Dit kan je horen in het volgende interview dat zich afspeelde op Pukkelpop. (Zie link)
http://www.youtube.com/watch?v=65EGfSFkEww




Voila, dit was zowat mijn Pukkelpopdagje. Ik was er zeker en vast blij mee en hoop zoiets nog eens mee te maken =)


--- De foto's die ik heb toegevoegd zijn hoofdzakelijk genomen door mijn zus Laura VE ---

Dag-dag en bedankt voor het lezen ;)

Geen opmerkingen: